czwartek, 18 października 2018

Gwiazdka II - Austryja po raz pierwszy (i na pewno nie ostatni)

O tym, że kocham Austryję (pisownie specjalnie "zła", pochodząca z XVII wieku... Mój blog, więc mogę), pewno jeszcze nie wiecie. To od tej chwili już wiecie.  I pewno wiecie (albo chociaż domyślacie się) że artykuły o niej dość często pojawiać się tu będą.
Za niedługo, bo 26 października najlepszy kraj na świecie obchodzi swe narodowe święto, upamiętniające podpisanie układu dotyczącego niezależności w 1955 roku.
Z tej okazji ja, jako prawdziwa Polka i patriotka, harcerka itd, też świętuję!
Dzień, Bogom dzięki, wypada w piątek, więc zadanie będzie ułatwione.
A może też chcecie świętować? Nie z powodu Austromanii (choć w sumie jeśli, tak jak ja, "cierpisz" na ten stan umysłu to już Cię lubię) a po prostu - żeby poznać obcy kraj, kulturę, kuchnię itd?
W dzisiejszym artykule przedstawię Wam kilka moich sposobów na uczczenie tego dnia.

1. Austryjacka Uczta 

Szukając przepisów, które mogłabym tu przedstawić, początkowo się przestraszyłam. Większość z nich jest pełna mięs wszelakich, co dla mnie, od ponad trzech lat wegetarianki było dość przykre. Jednak nie poddałam się i przedstawiam Wam pomysły na pyszne (tak myślę, sama będę je przygotowywała pierwszy raz dopiero 26 października) potrawy

Omlet cesarski, który zaskoczył mnie swą ciekawą formą podania
https://www.kuchnia-domowa.pl/przepisy/dania-glowne/446-omlet-cesarski

Kokosröllen to istny cud! Dostępny tylko w Austrii, a szkoda... Choć w sumie może to czyni je tak wyjątkowe? Znalazłam przepis na domową wersję tych pysznych, kokosowych słodyczy. A, dopiero przy ostatniej korekcie artykułu zauważyłam, że fakt, iż przepis jest w języku niemieckim może niektórym (Bogom dzięki nie mi) sprawić problem. Ale myślę że tłumacz stron od Google pomoże. 
http://himmlischesuessigkeiten.blogspot.com/2011/07/kokosrollchen.html

Semmelknödel - knedle ze starych bułek
http://viennesebreakfast.com/kuchnia-austriacka-semmelknodel-knedle-bulki/

Tort Sachera, czyli boskie ciasto (naprawdę boskie)
https://www.mojewypieki.com/przepis/tort-sachera

Do tego poszukaj w Kuchniach Świata Almdudlera - najlepszej na świecie Boskiej Ambrozji i uczta gotowa.

2. Austryjacka Muzyka

Dzień ten spędź słuchając dzieł mego jedynego krasza, Wolfcia Mozarta *krzyk zwariowanej pseudofanki: Awwww!!! kochaaam awww!! ^^ <3 <3*
Szczególnie polecam jego mszę żałobną (Requiem), idealną do nauki lub innych form pogrążania się w depresji. 

I jeszcze kilka innych głupotek, można słuchać jadąc pociągiem/autobusem/tramwajem i śmiać się w duchu z tych wszytkich ludzi myślących Kolejna pusta nastolatka co pewno słucha teraz Bibera lub też ustawić sobie na dzwonek w telefonie i jeszcze bardziej śmiać się z ich reakcji gdy ktoś udowodni Wam swą sympatię i jakimś cudem zadzwoni. Lub też po prostu słuchać w domowym zaciszu, dla czystej przyjemności. Albo na następnej szkolnej dyskotece po kryjomu podmienić listy z piosenkami na nie właśnie i wreszcie dobrze się bawić przy normalnej muzyce.


 
   


Nie, to nie błąd matrixa. Tak, "filmiki" te wyglądają identycznie na pierwszy rzut oka. 



Szczególnie polecam wydrukować sobie jakieś proste nuty i spróbować zagrać utwór na pianinie/fortepianie/innych rzeczach w tym stylu. Nie potrafisz? Trudno, nauczysz się!

3.  Austryjackie Zdjęcia

A może dostąpiłeś/aś boskiego zaszczytu i tak jak ja byłeś już w Austrii? Otwórz album i pooglądaj zdjęcia (w moim przypadku narobiłam ich kilka tysięcy, myślę, że nie da się opuścić tego kraju bez tylu zdjęć). Piękne góry, widoki, architektura, bajeczne miasta, słodycze i inne jedzonko którego nie ma w Polsce i raczej nie będzie... 

I tyle z mych pomysłów. Myślę, że ich realizacja zajmie mi całe popołudnie... Swoją drogą bardzo, ale to bardzo lubię pisać o Austryji. Napiszcie, czy chcecie o niej więcej ciekawostek i innych głupotek, dobrze?

                                                                                                        AndroMeda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz